آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان
آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان

روز ما

 

روز مــــــــــا

 

در پی روز م  و روز

روز ما  روز شما

روز انسان سترگ

روز پایان دروغ های بزرگ

 

روز خوشبختی دریا  و گیاه

روز بر چیدن درد جانکاه

روزیکه چکاوک پریده

با هزار شوق به وطن برگردد

  آشیان گیرد و صد نغمه زند

نهراسد ز درختان بلند

و درخت از فصل ها

            فصل ها از ابرها

                ابرها خون نبارند به زمین

آسمان!

       اشک روان است ببین

 

در پی روزم و روز

روزیکه کودک  افغان و فلسطین و

                                    عراق

دست آواره‌ی سونامی و کشمیر گیرد

روزیکه تو بنوازی بر من

من بخوانم بهر تو

آدمی دست گدایی نکند پیش دگر

لبخند فاصله را بزداید

گریه عیب باشد و شرم

زندگی!

من به آغوش تو می گیرم گرم

 

در پی روزم و روز

   روز فردای نوین

روز بر هم زدن استبداد

روزیکه فقر نباشد به زمین

و نداند کسی شعر حزین

دار بهر جلاد

و بهار بهر همه رنگین باد

در پی روزم و روز

روز ما روز شما

روز انبوه محبت

روزیکه آمدنیست.

 

               ۸ جنوری ۲۰۰۶

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام
اگه وقت کردید به وب من هم یه سری بزنید
من بیش از1300مقاله وتحقیق رایگان راجمع آوری کردم
وبلاگ من الان پیج رنک2 داره
ومی خواهم باوبلاگ شماتبادل لینک کنم
لطفااگرتمایل داریدمن راباعنوان "1300مقاله وتحقیق رایگان"وبه آدرس:http://www.beheshtnet.blogfa.com
لینک کنیدوسپس ازطریق نظرات خبردهیدتامی خواهیدباچه نام وآدرسی لینک شوید
من درهمان روزلینکتون می کنم
من بعدازاینک شمارولینک کردم بهتون اطلاع می دم
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد