آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان
آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان

من انقلاب می برم

من انقلاب می برم  

 

هر آن کجا که زندگی نرفته است

من انقلاب می برم

هر آن کجا که باد ها

توان مرد خسته را شکسته است

من از دیار "نرودا"

ترانه نه

          گلاب نه

یکی دو پیک نه نه

خُم شراب می برم

برای کودک "پری" که درد دوری پدر

به ذهن او نشسته است

سبد سبد

تا به ابد

قصه ماهی" صمد"

با آب و تاب می برم

شگفت نیست عزیز دل

خدا چگونه بی رقم

در ِ امید بسته است

به شانه ام نشانده ام

نشان "خسرو" بزرگ

غرور عزم "چه" را

درون گور مرگ نیز

من آفتاب می برم

به پای شب خضوع مکن

که رسم شب شقاوت است

کمک کمک هله هله

به کوچه سار عاشقان

ببین شهاب می برم

به پاس اشک مادرم

که سالها گریسته است

در این وطن

درین جدال تن به تن

سرود ناب کوچک است

من انقلاب می برم

من انقلاب می برم  

                              ثور۱۳۸۹