آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان
آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان

من عضو این زمینم

هنوز پارلمان نام نهاد افـغانستان یکساله نشده بود که کاســه

 حوصله ی  "نمایندگان" لب ریز شد و چــانه زدن هــــــای جــهــادی

 "خادی" که ماهیت بی نهایت کـثیف شان را بر چــــندمین بـار بــه

 نمـایش می گذارد بر سر معــاش فــوق العاده ، یک نمــره زمــین

 و سیاحت  در پشت درهای بسته بـــالا گــــرفت و سر جــنایتـــکار

قــانونی به دفاع از اراکین بی مایه خود به توجیه  بـــرخاست

 مـن عضو این زمینم تعهدش را در مبارزه  با خون شیر پور

 بار دگر  تازه می کند.

 

 من عضو این زمینم

من با شنده ی این سرزمینم

آنجا که"برادران" ناخلفم

ناشناخته

          گورم را کنده اند

خونم را

     غرورم را

و میهنم را در قمار جنگ باخته اند

  یا شاید بر گرد چرسی

سفله گانی که تدریس حیا می کنند

 بر خونهای ناخشکیده

و گرده های مردم بی نان

خمیازه کشان مست می رقصند

اینان قبای دین به تن دارند

آزادی را

و ایستادگی را سلاخی می کنند

کدو جمجمه های بیمار

با چند بغل قانون

در خانه ی که به طویله شباهت دارد

توجیه گر جنایت خویش اند

اینک بر سیاحت

                   ثروت

               و تطاول شیر پور دیگر

                                      اندیشه می کنند

من عضوی این زمینم

و شهروند شهرتبعید

مادر !

سلاحم کو .

                               اکتوبر2006

نظرات 1 + ارسال نظر
رحیم 1386/06/13 ساعت 06:44 ب.ظ

من شعر های ترا گاهگاهی می خوانم
خوب است که از دیگران هم اشعار را جمع آوری کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد