آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان
آواز رزم

آواز رزم

اشعار انقلابی و مردمی از سرزمین ویران و اسیر به نام افغانستان

من عضوی این زمینم

 

من عضوی این زمینم

 

من عضوی این زمینم

من با شنده ی این سرزمینم 

آنجا که"برادران" ناخلفم

ناشناخته

          گورم را کنده اند

خونم را

     غرورم را

و میهنم را در قمار جنگ باخته اند

  یا شاید بر گرد چرسی

سفله گانی که تدریس حیا می کنند

 بر خونهای ناخشکیده

و گرده های مردم بی نان

خمیازه کشان مست می رقصند

اینان قبای دین به تن دارند

آزادی را

و ایستادگی را سلاخی می کنند

کدو جمجمه های بیمار

با چند بغل قانون

در خانه ی که به طویله شباهت دارد

توجیه گر جنایت خویش اند

اینک بر سیاحت

                   ثروت

               و تطاول شیر پور دیگر

                                      اندیشه می کنند

من عضوی این زمینم

و شهروند شهرتبعید

مادر !

سلاحم کو .

اکتوبر2006

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد